26 Haziran 2010 Cumartesi

Alexa ve Seo

Evet arkadaşlar görüyorum ki bazı kendini SEO uzmanı sanan arkadaşlar Alexa sıralamasının SEO açısından önemli olduğunu yazmışlar orada burada. Bir an için onların söylediklerinin doğru olduğunu varsayarsak, Google sıralamasını manüpile etmek sizce de çok kolay olmaz mıydı?

Bu işten biraz anlayan biriysem, ki anlıyorum demiyorum kesinlikle, Alexa arama motoru optimizasyonu açısından hiç bir işe yaramaz. Çünkü Alexa sitenin trafiği ile ilgilenir. Ve veritabanındaki işlemleri trafiğe göre yapar. Yani çok ziyaretçi varsa Alexa'ya göre iyisindir, az ziyaretçi varsa Alexa'ya göre kötüsündür. Bu açıdan bakılınca eğer Google, Alexa verilerine gerçekten önem vermiş olsaydı PR değerlerine Alexa çok etki yapardı ve az önce de dediğim gibi çok kolay manüpile edilirdi. O zaman da o kadar algoritmanın ve çalışan onca mühendisin hiç bir amacı kalmazdı.

Bunları düşününce SEOcu arkadaşların dedikleri biraz yavan kalıyor bana göre. Bakalım Alexa gerçekten önemli mi optimizasyonda, arama sonuçlarında, sıralamada? Bir kaç gün içerisinde bununla ilgili bir makale daha yazmayı planlıyorum. Biraz gözlem yaptıktan sonra daha objektif bir değerlendirmeyle karşınızda olmak istiyorum. Umarım bu yazım sizler için faydalı olmuştur iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması okurları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder