17 Eylül 2010 Cuma

Dreamweaver Kullanımı

Tüm iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması üyelerine hayırlı günler dileyip webmaster makaleme başlıyor olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Gerçi bugünlerde pek ilham gelmiyor hangi konuda yazı yazacağım. Ama bugün yeni bir şey öğrendim ve iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması takipçileriyle hemen paylaşmak istedim. Can sıkıntısından ne yapayım diye düşünürken aklıma adobe dreamweaver geldi. Uzun süredir öğrenmek istiyordum ve bir türlü vakit bulamıyordum. Neyse birkaç ay önce milli eğitim bakanlığının sitesinden indirdiğim videoları(45 tane) seyrettim ve dreamweaver’ı öğrendim sayılır. Sadece birkaç pratik yapmam gerekecek. Böylelikle okul zamanı kendime harçlık çıkacak inşallah. Neyse biraz dreamweaver’ın teknik özelliklerinden bahsedeyim. Öncelikle yaptığınız çalışmaları tarayıcıda ön izleme yapmak için F12 tuşunu kullanmanız gerekecektir. Bu web tasarım programında ilgimi çeken ve gereksiz olduğunu düşündüğüm bir şey var ki o da boşluk kuralı. Birden fazla boşluğu space tuşuna basarak yapamıyorsunuz. Bunu düzeltmek için düzen, tercihler ve genel seçeneğinden hallediyorsunuz. E-posta bağı oluşturmak için ise sayfanın aşağısında bağ seçeneğine gelerek mailto:…….com diyerek e-posta bağı yapmış oluyorsunuz. Görsel nesnelere de bağ vermek istediğiniz zaman aynı şekilde resme tıklayarak aşağıdaki bağ seçeneğine gelerek adresi yazıyorsunuz. Adobe Dreamweaver’da en önemli özelliklerden biri olarak gördüğüm şey tablo ekleme konusu. Bunu da sayfanın sağ tarafında bulunan ekle panelinden tablo seçeneğine gelerek yapabilirsiniz. Tablo çok ayrıntılı bir konu olduğu için iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması yazımda fazla bahsetmek istemiyorum. Değinmek istediğim diğer bir konu ise spry efektleri. Spry efektlerine örnek vermek gerekirse bir resmin üzerine fare ile gelirseniz o resim büyüyüp küçülebilir. Tabi başka türlü efektler de mevcut. Form tasarımı da diğer bir önemli husus. Özellikle kayıt kısımlarında isim, yaş vb. sorular için gereklidir. Bu da ekle panelinden formlar ve form seçeneği ile olmaktadır. Aslında dreamweaver konu anlatımı iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması’nda bahsedilecek bir konu değil. Yazacak konu bulamadığım için biraz değineyim dedim. Bu konuyu öğrenmek için benim yaptığım gibi önce eğitim videoları seyrettikten sonra biraz pratik yapmalısınız. Ben de birazdan pratik yapmaya başlayacağım. Biraz konu dışına çıkacağım ama yeni bir seo tekniği daha doğrusu kuralı öğrendim. Onu da iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması okurlarının huzurunda paylaşıp yazımı sonlandırmak istiyorum. Seo sitenize eklenen sitelerin spam sayılmaması için kelime sayısının 100’ü geçmesi gerekiyor. iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması okurlarının kelimeleri tek tek sayacak mıyız diye sorduklarını hissediyorum. Yazınızı Microsoft word’e ekleyin ve gözden geçir butonundan sözcük sayımı sekmesini açın, orada bulabilirsiniz. Bugün ki yazımız umarım faydalı olmuştur. Gerek dreamweaver gerekse seo kuralları hakkında. Hepinize selam ve sevgiler yolluyorum ODTÜ’den…

2 yorum:

  1. "iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması" okuyucularının işine yarayacak bilgiler olduğunu düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Çok da ayrıntılarıyla anlatmadım aslında çünkü ben de bilmiyorum. ümitlenmeyin fazla. "iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması" için başarılar dilerim..

    YanıtlaSil