16 Eylül 2010 Perşembe

Saman Nezlesi(Alerjik Rinit)

Uzun zamandır saman nezlesi üzerine yazı yazmıyordum sayın iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri. Bugün iyice şiddetlenip de beni uykumdan edince yazma gereksinimi duydum. Düzenli kullandığım ve bana fayda sağlayan bir ilaç var. Ben 2 gündür ilacımı almayı unuttuğumu bugün hatırladım, tabi sabahın köründe uykumdan uyanınca da diyebiliriz. Hemen aldım ilacımı ama henüz etki etmeye başlamadı hala daha hapşıra hapşıra yazıyorum bu yazıyı. En azından oruç değilim diyerek kendimi teselli ediyorum çünkü boğaz kısmındaki tahriş boğazımı yakıyor. Su içince de rahatlıyorum bir parça.

Saman nezlesi olan arkadaşlara da buradan biraz tavsiyede bulunmak istiyorum sayın iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri. Saman nezlesinin türlü çeşitleri olduğunu biliyorum bu nedenle de vereceğim tavsiyeler bazı arkadaşların işine yaramayabilir. Yarmayan arkadaşlar lütfen kızmasınlar. Şimdi gelelim tavsiyelerime:

1- Öncelikle mümkün olduğunca güneşten uzak durun. Güneş alerjinizi tetikleyebilir.
2- Ağaç, toz-toprak vb. şeylerle yakın temasa girmeyin. Yani ormanlık alanlarda fazla takılmayın. Bakınız ben. ODTÜ'deyim ve saman nezlesi beni perişan edene kadar ben bunu unutmuştum. Malumunuz polenler de saman nezlesini tetikliyor.
3- Hava sıcakken de dışarı çıkmayın, güneş yok ama sıcaksa bu da alerjinizi tetikleyebilir.
4- Tozlu ortamlarda bulunmayın. Evinizin temizliği iyi olsun yani. Ev tozu da alerjinizi kabartabilir.
5- Sigara dumanı, nargile dumanı, pipo dumanı ve bilumum dumanlardan uzak durun. Bunlar kimi alerjilerde anti alerjen görevi yaparken benim gibilerde daha çok hapşırmaya sebep oluyor, bunu kendiniz deneyip görebilirsiniz.
6- Tedavi amacıyla da bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Üzerlik diye bir ot var muhtemelen biliyorsunuzdur. Üzerlik tohumu(aktarlarda satılıyor) bir çorba kaşığı kadarını 1 cezve suyun içine atın, kaynatın. Sonra soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra bir bardağa süzün bunu. Süzdüğünüz suyu elinizden geldiğince burnunuza çekin. Sonra sümkürmeden bekleyin. Yavaş yavaş kendisi akıp gelsin. Sonra elinizi yüzünüzü güzelce yıkayın.
7- Elbette ki doktorunuzun tavsiyelerine kesinlikle uyun. Onun verdiği ilaçları almayı ihmal etmeyin. Ama sprey verdiyse o doktoru çok da takmayın. Çünkü bizim durumumuzdakilerin diğer bir genel şikâyeti bir halta yaramayan burun spreyleridir. Başka bir doktora görünün ve sprey vermemesini çünkü bir halta yaramadığını da söyleyin.

Bu yazı tamamen kendi tecrübe ve gözlemlerime göre yazılmıştır. Bu yaptıklarınız sonrasında ölürseniz karışmam. Şaka yapıyorum tabi, bakın ben öldüm mü? Hayır, takır takır yazıyorum burada. Alerjiniz benimkinden farklı bir alerjene duyarlı olabilir. Bu nedenle kesinlikle bu tavsiyelerim bağlayıcı değildir. Anlatmak istediğim buydu.
Artık yazımızın sonuna geldik pek değerli iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun okuyucuları. Lütfen bizden sosyal medyada ve sitenizde bahstemeyi unutmayınız. Son olarak şu süper ötesi beş yazımız da ilginizi çekebilir:

SEO ve Alan Adı
SEO İpucu - İçerik Kod Oranı
Emre kılınç
Frmtr Trkygnclr'de Eski Yerimize Dönmüşüz
Frmtr Trkygnclr'de Transfer Haberleri

Haydi, Allah'a emanet olun. Bir sonraki yazımızda buluşmak ümidiyle, sağlıcakla kalın, esen kalın. Büyüklerimizin ellerinden küçüklerimizin gözlerinden öpüyoruz...

1 yorum:

  1. saman nezlesine ozantide şahit oldum. taramalı gibi hapşırıyor:D

    YanıtlaSil