21 Eylül 2010 Salı

iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması ve Karadeniz Simit Çay Evi

Merhabalar pek değerli iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri. Sizlere bugün Karadeniz simit ve çay evinden yazıyorum. Farkettiyseniz bir kaç gündür yazılarımızın uzunluğu olsun, konuları olsun biraz sapıttı. Google amcamız da sematik web anlayışı gereği hemen müdahalesini yaptı ve bizi üçüncülük koltuğuna oturttu.

Algoritma dersi alanlar varsa yapay zeka algoritmasından haberleri vardır. Şimdi bu konuda az olan bilgilerimin ışığında yaptığım çıkarımları yazacağım sizlere. Google amcam yukarıda bahsettiğim gibi semantik web işini çok iyi biliyor, daha doğrusu yapay zeka algoritmalarına çok iyi hakim olan mühendisleri bünyesinde barındırıyor. Biz de bilgisayar mühendisi olacağız ama daha algoritmalarla falan yeni tanışmaya başladık. Karadeniz simit ve çay evinde algoritma öğretmedikleri bir gerçek. Ama burada çok keyifli vakit geçiriyorum ve eski yurduma da çok yakındı. Şimdi yine sizlere oradan yazıyorum pek değerli iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun takipçileri. Karnımı doyurdum keyif çayımı içerken iki satır da buraya yazayım istedim başlık bu nedenle böyle oldu.

Neyse konuyu dağıtmayalım... Algoritmalar demiştik en son. Yapay zeka algoritmalarıyla neredeyse yapamayacağınız şey yok sayın takipçiler. Çok da keyifli bir algoritması var. Bunu daha algoritma dersi almadan söylüyorum çünkü ODTÜ'de katıldığımız UPEM 2010 etkinliğinde yapay zeka algoritmalarına da değinildi ve çok keyifli olduğunu farkettim. Umarım algoritmaları görmeye başladığımızda öğretecek olan hoca yine Oktay Hoca olur. Çünkü Oktay hoca gerçekten bildiklerini çok iyi aktarabilen birisi. Neyse yine konu dağılıyor. Semantik web dediğimiz olay da bu bahsettiğim yapay zeka algoritmasına dayanıyor. Bu nedenle Google amcam da mutlaka ama mutlaka çok iyi algoritma bilen mühendislere sahip olmak zorunda.

Şimdi gelelim işleyişine... Google amca genel olarak yazıyı tarıyor kelime yoğunuluğunu ölçüyor. Ondan sonra yazıyı bir de insan gibi okumaya çalışıyor. Genel olarak neden bahsettiğine kelime yoğunluğu ve ikinci tarama sonuçlarını kıyaslayarak bakıyor. Ona göre yazıyı sıralamaya sokuyor. Elbette yazının bulunduğu siteyi de... bu nedenle de ben diyorum ki yazı uzunluğumuz azaldığı ve konuları da SEO konularından uzaklaşmaya başladığı için SEO yarışması'nda bir sıra geri düştük. Yazıların böyle olmasının da bir sebebi var tabi ki. O da benim daha tam anlamıyla yurda yerleşememiş ve akşamları internete giremiyor oluşum, ve de bolubeyi'nin yazacak konularda dar pencereden bakması. Ben ona diyorum ki hacı eski yazılara da bir bak ve onları yeniden yorumlayarak Google amcama ve SEO taktiklerine uygun hale getir. ama o daha demek istediğimi sanırım tam anlamadı. Yahut bunları uygulayacak vakti bulamadı. Şimdiyse badi derdine düşmüş durumda. Yani spora başlayacak.

Neyse sanırım anlatabildim Google amcanın uyguladığı Semantik Web olayını ve yapay zeka algoritmasının işleyişini. Anlamayan arkadaşlar ve takipçilerimiz olursa yazının altından yorum olarak belirtsinler. Hemen hızlı bir şekilde onlara da değinelim, sorularınız yanıtsız kalmasın. Yazımız burada sona eriyor sayın iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogu takipçileri. Muhteşem ötesi beş yazımızı da paylaşıp bugünkü SEO makalemize son vermek istiyorum:

SEO ve Alan Adı
SEO İpucu - İçerik Kod Oranı
Emre kılınç
Frmtr Trkygnclr'de Eski Yerimize Dönmüşüz
Frmtr Trkygnclr'de Transfer Haberleri

Bir sonraki yazımızda görüşünceye kadar Allah’a emanet olun ve sosyal medyada, sitelerinizde, bloglarınızda bizim sitemizden ve yarışmadan bahsetmeyi unutmayın. Çünkü biz sizi seviyoruz ve sizin için yararlı olabilecek makaleler yazmaya çalışıyoruz blogumuzda. Bu nedenle de sizin de bizi seveceğinizi umut ediyoruz sayın iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri. Başka bir yazıda buluşmak ümidiyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder