21 Eylül 2010 Salı

iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması'nda Son 5 Gün

Merhaba pek değerli iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri. Hepinizi saygı ve sevgiye selamladıktan sonra, bugünkü yazımda az önce karşılaştığım bir durumdan bahsedeceğim. Ben bilgisayarımı yeni açtım ve yanımda da Emre var. Bilgisayarı açmadan önce onun bilgisayarından Google amcam üzerinde bir sorgulama yaptık. Bu sorgulamada sitemizi 2-3 ve 4. sıralarda göremedim ve şaşırdım. Çünkü çeviri sorunumuz olduğundan dolayı çevirisini yap olan siteleri görmeye odaklanıyor gözlerim istemsiz olarak. Tam üzülmüşken nerdeyiz peki diyerek sayfayı incelemeye başladım. Bir de ne göreyim. iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması anahtar kelimesinde sitemiz birincilik koltuğunda oturuyor. Çok sevindim hemen kontrol linkine baktım ve gördüm ki halen üçüncüyüz. Google amcam arama sonuçlarını farklı veri bankalarından çektiği için sanırım böyle bir şey ortaya çıktı nitekim Google anasayfaya dönüp tekrar arama yaptığımızda bir de ne görelim. Yine üçüncüyüz. Anlık bir sıralama hatası veya dediğim gibi farklı veritabanları (veri bankası olarak da bilinir.) içerisinden getirip bizlere sunduğu için de olabilir böyle anlık değişmeler. Önemli olan sağ tarafta bulunan kontrol linkine bakmak. Pardon sağ değil soldaymış bu arada. Her neyse...

Efendim bugün geldim şimdi okula baktım bolubeyi yazı yazmış. Hemen okudum. Benim ondan dertlendiğimi söylemiş. Asla ve kat'a ondan yakınmak gibi bir durumum yok olabilemez de. Ben sadece kendisine tavsiyelerde bulundum. Dikkat ederse güzel olur dedim. Bu saatten sonra pek fazla yapacağımız bir şey de olmadığı için çok fazla debelenipte canımızı sıkmaya gerek yok. Bize ikincilik veya üçüncülüğün yaraşacağını yakışacağını düşünüyorum. Aslında çevirisini yap sorunumuzu atlatabilseydik, şu anda birinci bile olabilirdik. Bu nedenle artık onu da atlatamayacağımızı düşünerek vazgeçtim ben kendi canımı sıkmaktan. Sonuçta bu yarışmada bir yığın teknik öğrendik, pek çok bilgi edindik. Yarışmaya on yedinci sayfadan başlayıp ilk ikiye girdiğimiz zamanlar oldu, ve şu anda da üçüncüyüz. Bu yarışmadan gelecek para bizim için çok önemli ama öğrendiklerimiz de bize yeter. Sonuçta bu yarışmaya pek çok deneyimli webmaster girdi, sonuçta bu yarışmaya on yedinci sayfada başladık ve sonuçta tek rakibimiz diğer siteler değil, Google amca da bize rakip. Bu sebepleri düşününce sayın iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri çok fazla kendi canımızı sıkıp hasta olacağımıza biz işimizi düzgün yapalım gerisi Google amcam ve onun uygulamalarından olan Symantic Web anlayışına kalsın. Bu arada sosyal medyanın öneminden bahsediliyor Caffein algoritmasıyla beraber şimdi izninizle biraz ondan bahsetmek istiyorum.

Her yerde yazıyor mutlaka okumuşsunuzdur, Google Caffein ile artık Sosyal paylaşım platformları olan Twitter, facebook, Friendfeed, Digg, Delicious gibi sitelerin önem kazanacağından. Bizim bu saydığım tüm sosyal ağlarda linklerimiz paylaşılıyor ama ben bir faydasını gördüğümü söyleyemem. Her ne kadar tüm SEO uzmanları görüş birliğinde olsa da ben bir SEO öğrencisi olarak bu görüşe katılmıyorum. Çünkü bizim paylaştığımız şeyleri beğenen ve onlara yorum yapan, gerektiğinde Retwit eden kişiler var. Eğer faydası olsaydı en çok sosyal paylaşım yapan bizim birinci olmamız gerekirdi. Tamamen önemsiz olduğunu da iddia etmiyorum bakın. Ama öneminin abartıldığı kadar çok oladığını düşünüyorum. Bakalım ilerleyen günler ne getirecek bize... Artık yazımızın yavaş yavaş sonuna geliyoruz sayın iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri. Zaten birazdan da bir ders var hangi ders bilmiyorum umarım yanımda oturan Emre isimli şahsı muhterem biliyordur. Gerçi elimde ders programı var ama bakmaya üşeniyorum :)

SEO ve Alan Adı
SEO İpucu - İçerik Kod Oranı
Emre kılınç
Frmtr Trkygnclr'de Eski Yerimize Dönmüşüz
Frmtr Trkygnclr'de Transfer Haberleri

Bir sonraki yazımızda görüşünceye kadar Allah’a emanet olun ve sosyal medyada, sitelerinizde, bloglarınızda bizim sitemizden ve yarışmadan bahsetmeyi unutmayın. Çünkü biz sizi seviyoruz ve sizin için yararlı olabilecek makaleler yazmaya çalışıyoruz blogumuzda. Bu nedenle de sizin de bizi seveceğinizi umut ediyoruz sayın iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması blogunun pek değerli takipçileri. Başka bir yazıda buluşmak ümidiyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder